Magyarországon átadták a soproni elkerülőutat. Ez az M85-ös autópálya utolsó szakasza. Az autópálya célja, hogy gyors összeköttetést teremtsen Budapest és Bécs között a Neusiedlersee/Fertő tótól délre. A Klingenbach/kelénpataki határátkelő és az A3-as autópálya közötti táv azonban még hiányzik.
A megnyitón hangsúlyozták, hogy soproni elkerülővel befejeződik az autópálya utolsó szakasza Budapesttől, így gyakorlatilag a teljes magyar autópálya-hálózattól az osztrák határig.
Budapest és Bécs között csak azért nincs közvetlen autópálya-összeköttetés, mert az osztrák oldalon hiányzik az évek óta hevesen vitatott hézag a klingenbachi határátkelő és az A3-as wulkaprodersdorfi szakasza között.
Az autópálya része egy 780 méter hosszú alagút, amely az úgynevezett Bécsi dombon keresztül vezet.
A kétsávos autópálya-kapcsolat nem sokkal a határ előtt ér véget. Az út a klingenbachi határátkelőhelyig még jól kiépített. A határ után szűk keresztmetszet és szűkülés következik. Az egysávos tartományi út teljesen le van zárva a nehéz tehergépjárművek elől.
Az M85-ös autópályának köszönhetően Közép-Burgenlandból Magyarországon keresztül Eisenstadtba már sokkal gyorsabban lehet eljutni. A klingenbachi határtól Budapestig közel egy órával csökkent a menetidő.
Az autópálya-szakasz 164 millió euróba került.