Sopron felől sokan ruccannak ki Bécse, és gyakran kell megküzdeniük a dugókkal a határ közelében. Ez az év végére a múlté lehet: célegyenesébe ért ugyanis a magyar M85-ös autóút építése.
A Sopron körüli gigantikus útépítési projekt a levegőből igazán látványos. Az M85-ös autóút már csak néhány lépésnyire van a befejezéstől. Május elején adták át az úthoz kapcsolódó „északnyugati elkerülőt“, amin keresztül Sopron nyugati városrészei és Ágfalva is elérhető a város elkerülésével. Ezen az útvonalon díjmentesen lehet közlekedni.
Amikor viszont elkészül, az autóútra csak autópálya-matricával hajthatunk fel, ami csak elektronikusan érhető el. Aki Kismarton felől érkezik, annak az első körforgalomnál kell eldöntenie, hogy a régi, 84-es főutat vagy az új fizetős M85-ös autóutat használja.
Az autópálya-matricákat a benzinkutakon vagy online lehet megvásárolni.
Mi történik, ha tévedésből hajtunk fel az új autóútra? Van egy 60 perces türelmi idő, amely alatt az első benzinkútnál megvásárolhatjuk az e-matricát, és elkerülhetjük a bírságot. A vásárlásról szóló igazolást a biztonság kedvéért érdemes egy ideig megőrizni.
A munkálatok már több mint öt éve tartanak. Az utolsó szakaszon két párhuzamos, 780 méter hosszú alagút is épül a Bécsi-domb természetvédelmi terület alatt. Ezt a szakaszt várhatóan az év végén adják át a forgalomnak. Az autópálya teljes költsége jelenleg mintegy 140 millió euró, amit saját erejéből finanszíroz a magyar állam.
A Budapest és Sopron közötti magasrendű közúti kapcsolat jelentősen megnöveli a forgalom nagyságát. A burgenlandi oldalon már korábban korlátozták az átmenő teherforgalmat: 7,5 tonna össztömeg felett a Klingenbach/Kelénpataki átkelőt csak a Soproni járásból vagy a környék burgenlandi településeiről induló vagy oda tartó teherautók használhatják.